Hösten! 2010

det slog mig nyss att om lite mer än 2 månader har jag varit ihop med min pojkvän i ett år. Jag älskar honom, jag gör verkligen de...Men detta inlägg kommer inte handla om mina känslor för Jocke utan om något helt annat...

Det är höst och i dag på morgonen när jag vakna var det 9 grader ute. Jag kom då på att snart blir det också mörkt och deprimerande ute och när man är i skolan är det som ljusast ute men då måste vi sitta inne och häcka i gamla klassrum.
Jag hoppas på ett jobb, ett jobb som kan ge mig lite sysselsättning och motivation till skolan så jag gillar det mer. Jag älskade skolan förut, den var en stor del av mitt liv ett tag och jag vill faktiskt inte tappa den känslan för en jag gått ut trean, vilket är om mindre än ett år.
Vi pratade idag på samhällskunskaps C kursen om va man själv ansåg som en "rikedom" och jag svarade familjen och vänner. Jag kom då direkt på mig själv att jag tänkte på min egna framtida familj och hur jag själv skulle vilja ha det om jag nu skulle få välja. Detta ska jag erkänna skrämde mig en hel del......
Jag som förr ville ha barn vid 22års åldern, vara färdigutbildad och ha ett fast jobb och bostad inser nu att detta inte kommer ske som jag vill och hoppas..Det ända jag kan göra är att kämpa för att få det innan 30 års åldern.

En del säger att det är svårt att det är svårt att få jobb....och andra säger motsatsen. Jag tror att allt handlar mer nu om kontakter.....Och nu orkade jag inte argumentera varför men många ungdomar, även jag har gjort det har fått jobb genom att bara ha haft kontakter och ingen kunskap inom arbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0