Usch vilken dag!!

Idag har jag varit trött hela dagen, kanske inte så konstigt om man bara sovit 3h >.<

I alla fall det var inte de som gjorde dagen lite vettig och det var inte heller resten av skoldagens skit lektioner som inte hade någon positiv effekt heller.....Men det som gjorde dagen lärorik däremot har med bilden att göra här över.

Monique Coleman var på Tibble idag (även om jag inte går där) och vi fick då träffa henne och hon pratade om hennes hemsida, http://www.gimmemo.com/ och hon var väldigt duktig och inspirerande och fattar inte att hon är 30 år gammal!!!!!!

Men hon var som sagt duktig och inspirerande och hon pratade om barnens rättigheter och en sak som hon sa till oss var att hon tyckte det var jobbigare att föreläsa i ett industriland än i ett utvecklingsland. Först blev jag chockad när hon sa det men efter ett tag när hon berättade förstod jag henne. Hon sa nämligen att här, i industriländer i allmänhet är vi inte lika intresserade av att lyssna och bli inspirerade av en lärare eller någon annan. Hon sa att här hade hon varit med om att folk hångla, sov och gjorde annat medan hon pratade medan t.ex. i Bangladesh hade alla suttit ivriga och heltaggade på att höra vad hon hade att berätta.

Hon var helt enkelt väldigt duktig och inspirerande och jaaaaaa vi fick också veta saker om High School musical;) men det tyckte inte jag var det bästa. :D

//kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0