Den verkliga bilden..

Dagar går, tiden går vare sig jag vill inte. Men det kanske är just en av det många naturliga reglerna som gäller för alla oavsett vad som sker. Det finns ingen som kan spola tillbaka tiden, ingen heller som kan se in i framtiden och som kan säga allt som ska ske. I många fall kanske sorgligt men sant, dessutom tror jag det är bra för oss själva för om man går in i en sådan "inställning" kan man mer acceptera nuet och njuta av den tiden som är just nu, inte den som varit eller kommer. Utan bara den som är just nu och ingen annan!

Tänk om man kunde följa de mottot i ur och skur...


För just nu vill jag bara vrida tillbaka klockan men det kommer aldrig att gå. Det bästa man kan göra är att ta tag i sakerna nu och inte bara sitta med ånger och funderingar. Ja måste börja handla med de jag vill göra och inte bara sitta och fundera på alla konsekvenserna som finns..

Ibland suger det att vara människa helt enkelt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0