Ny inspiration!

Ja vet det var länge sen igen jag blogga...så sjukt mycket i skolan och på lördag blir dte högskoleprovet vilket jag är måttligt stressad över.

Ni vet väll att jag fick en uppenbarelse i sommar om vad jag vill plugga vidare med?? Aja ni som är senila eller nyss börjat läsa denna blogg, vilket jag knappast tror, så var min uppenbarelse att jag ville bli Barnmorska. Vilket innebär 5år på universitetet och två år praktik efter 3års plugg innan de blir 2 år till specialsjuksköterska och barnmorskeutbildning. Barnmorskeutbildningen och specialsjuksköterska är två  olika magister utbildningar men båda låter så otroligt roliga.

Specialsjuksköterska programmet, kursen som jag läs om handlar om att kunna jobba på ett fällt i halvårsperioder utomlands för t.ex. en organisation som röda korset osv där sjukvården kanske inte är lika bra. Allt låter sååå kul!!! :D

Just nu står det mellan utbildningarna i Uppsala, gävle, lund, Stockholm och halmstad. så få se vad som blir i slutändan men enda sättet jag har råd med att plugga någon annanstans än i Stockholm är om fler kan tänka sig dela lägenhet med mig för vill inte ha höga studieskulder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0