Att ha fått lära mig den hårda vägen har fått mig stark, inte svag


Livet har varit som det varit och det kan bara bli bättre, ja vet det. Jag har inte suttit i den bästa sitsen och inte heller den sämsta men jag har suttit i en jävligt skitig sits med jobbiga tankar och händelser som om och om igen spelas upp i mitt huvud. Jag blundar, tar ett djupt andetag....tittar upp och går vidare.

Ett tag va min dröm att en dag jobba frö att motverka sånt skit jag som liten själv fick vara med om men sen kände jag bara vafan. Ja har rätt att få leva, kanske låter egoistiskt för jag vill hjälpa men också släppa mitt och gå vidare.

Mitt mål är att aldrig bli som du, nej, ja ska bli bättre och kommer titta ner på dig och bara skratta för jag vet att jag är så mycket mer än du någonsin kommer bli eller var. Ja kommer älska mina barn, min familj, min vardag och allt jag kan se och ta vid och inte bara vända mig om och gå ner i det mörka.

Jag har hopp, drömmar, som du aldrig kommer krossa. Mycket har du tagit ifrån mig men inte allt och detta kommer du aldrig våga ens förstöra.

Långt bort ska ja, långt bort dit ja har kontroll, makten över mitt liv helt. Ja ska bli oberoende av dig och alla andra för jag ska stå där rakryggad och senare bara stå över dig och titta ner och gå vidare.

Mina barn ska få leva sitt liv, de ska få vara barn utan att behöva växa upp för tidigt. Ja ska även finnas där för mina barn i ur och skur. Krama dem när de är ledsna, vara där när de behöver mig och stöd oavsett va tiden är. Mina barn ska heller aldrig få höra lögner, bli svikna eller smutskastade.

Du kanske läser detta och undrar vafan är detta, och det kan du få tycka för jag bryr mig inte, du är ingen som längre kan klistra ord på min hud för att trycka ner mig för jag är så mycket mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0